Cum pictam o natura statica? (2)

Apoi zonele mari de umbra si lumina.  Sticla va ramâne, pe cât posibil, de culoarea fundalului, accentuând doar cateva reflexe de lumina si umbra, sugerându-i doar existenta.  Fiind corpuri rotunde, obiectele nu vor avea în nici un caz contur, acesta fiind sugerat prin pata de culoare asezata pe fundal, de prezenta umbrelor purtate

Urmatorul pas este finalizarea picturii, prin crearea legaturilor dintre obiecte prin culoare. Continue reading “Cum pictam o natura statica? (2)”

Cum pictam o natura statica?

 În natura statica avem de a face cu zone de lumina si zone de umbra.  Culorile care se potrivesc luminii sunt culorile calde (rosu, galben, oranj, precum si nuantele obtinute din amestecul acestora între ele sau cu alte culori) si, potrivite umbrei sunt culorile reci (albastru, verde, violet). 

Lumina este, asadar, calda si deschisa, iar umbra, rece si închisa.  Cei care au ridicat  contrastul cald-rece la rangul de lege picturala au fost pictorii impresionisti, pentru care lumina era calda si umbra rece.  Paul  Cezanne, de pilda, folosea o adevarata schema, considerând lumina oranj si umbra albastruie.

 În lucrarea noastra vom folosi albastrul, culoare rece, dominanta.  Continue reading “Cum pictam o natura statica?”