Cum sa desenam o natura statica?

Am ales pentru culoare o natura in care predomina metalele, o natura aproape monocroma cu draperie rosie satinata si o calimara de cristal.

Urmariti cu atentie ce frumos circula rosurile in subiectul nostru, dominanta calda si contrastele metalelor. Pentru a incepe aveti nevoie de o panza relativ mare  uleiuri, pensule, sicativ si vernis.

Atentie: Atunci cand aveti obiecte mari nu incercati sa la inghesuiti intr-o panza de mici dimensiuni, va va deruta!

Avem aici o mica problema compozitionala: observati ca linia care uneste vasul mare, obiectul cilindric si cana rasturnata este foarte egala si neeleganta.Pentru a distruge descendenta ei vom supradimensiona obiectul cilindric echilibrand astfel compozitia.

Paginati natura astfel incat sa-i pastrati lucrarii aerul monumental. Nu ingramaditi obiectele,nu le subdimensionati si nu intrati in detalii inutile.Trebuie sa aveti un echilibru intre plin si gol, asa cum am mai discutat .

Scuturati cu o carpa carbunele in exces lasand doar o urma palida a desenului, e oricum arhisuficient pentru culoare. Evitati astfel sa imbacsiti pigmentul cu praf de carbune.

Puteti incepe cu fundalul. Il vibrati usor fara a-l incarca de culoare, veti reveni asupra lui pe tot parcursul sedintei, nu e cazul sa-l finisati acum .

Rosul draperiei va va stabili contrastele.Nu puneti inca intensitatea maxima, lasati loc pentru modeleu ( redarea a volumului prin introducera in culoara a albului in zona de lumina si a negrului in zona de umbra).

Modelati draperia accentuindu-i volumele si stabilind clar planul pe care sunt asezate obiectele.

Nu lucrati prea pastos deocamdata, incercati sa va hotarati asupra acordului cromatic inainte de a incarca panza cu culoare (pasta, cantitate de pigment)

Puneti culoarea aproape monocrom (avand o singura culoare) pe obiecte. Redati volumele mari si incercati sa pastrati desenul initial.

Urmariti finisajele in partea a 2a>>

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *